Inhimillinen työelämä
-Blogi

Konfliktitilanteet työelämässä

Esimies, pelkäätkö konflikteja? Nappaa 5 vinkkiä haastavan vuorovaikutustilanteen käsittelyyn

Kommentit pois päältä artikkelissa Esimies, pelkäätkö konflikteja? Nappaa 5 vinkkiä haastavan vuorovaikutustilanteen käsittelyyn
Suuri osa ihmisistä pelkää konflikteja. Kun meiltä puuttuu välineet ristiriitojen kohtaamiseen, välttelemme mahdollisiin konflikteihin johtavia tilanteita. Välttely ei kuitenkaan kannata, koska ongelmat eivät katoa taivaan tuuliin. Käsittelemättöminä ne johtavat isompiin ongelmiin, ja pienestä klikistä syntyy epämääräinen tunneblokki. Tarvitsemme hyvät vuorovaikutustaidot haastavien tilanteiden varalle tai hankalaksi kokemamme ihmisen kohtaamiseksi. Kun ihminen koetaan (leimataan) työyhteisössä hankalaksi, käsitellään tilannetta usein epäsuorasti. Vaivihkaa tilanteeseen tuodaan ulkopuolinen konsultti, joka ottaa ikävät asiat henkilön kanssa puheeksi. Asiantuntija-avun hyödyntäminen on erittäin suotavaa,